2012-09-06

Tråkig?

Jag gissar att de andra på denna resa har tyckt/tycker att jag är ganska tråkig och lite av en parypooper. Jag har inte varit med på festivalen (eller ja var där första natten och sedan en del av sista natten), har inte velat festa och har varit ganska tyst och "sur".

Men de vet inte hur hårt jag har kämpat för att inte vara helt asjobbig. Jag mår inte bra och har bara längtat hem sedan i fredags (31/8) (dagarna innan hade jag det väldigt trevlig) medan de andra varit aspeppade och superglada. Lyssnat på musik varje vaken timme och inte lugn musik utan peppad musik. Jag har haft folk runt mig 24/7 i 14 dagar och det är alldeles för mycket. Jag är verkligen utpumpad och orkar inte vara social. I alla fall inte med de jag varit här nere med. (Förutom Christian för honom vill jag alltid vara med) Men honom trivs jag med till 100 % det gör jag inte med de andra.

De andra är redan peppade inför nästa år och allt min kropp och huvud skriker är: Aldrig mer! Jag vill inte hit igen vilket känns väldigt tråkigt eftersom festivalen är samma dag som Christian fyller år. Men man kan inte göra hur mycket som helst för andra. Visst har det hänt mycket jobbigt dessa dagar som säkert har dragit ner upplevelsen men det är inte hela problemed. Musiken som är på festivalen är inte min favorit (små doser så är den bra men inte 24/7 i två veckor) och vi befinner oss på landet så det finns inte så mycket att göra. Regnar det/eller är moln (som det gjort senaste veckan) finns det absolut inget att göra och ännu mindre när alla jag är här med sover hela dagarna. Dessutom blir jag uttråkad av att stå och lyssna (dansa) på musik i flera timmar.

Jag har verkligen ansträngt mig för att inte förstöra för de andra så jag hoppas att jag inte varit så hemsk. Och tycker någon det så får de göra det, det skiter jag i. För jag har ansträngt mig. Jag har försökt. Jag har gjort mitt bästa. Man kan faktiskt inte kräva hur mycket som helst av en person. Men jag är en erfarenhet rikare (och jag har överlevt vilket jag ser som en vinst) och har en ny stämpel i passet.

Men i morgon börjar hemresan och jag räknar timmarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar