2012-04-27

Dagens stall

Idag var Molly sjuk så jag hade båda mina flickor. 

Nikita: Red ut tillsammans med Johanna&Jasmin samt Alice&Brolle. Vi red ca 40 minuter en hel del trav och lite galopp. Hon var väldigt pigg och kändes lite stum i munnen. Jag testade det nya bettet så kan vara därför samt att hon var pigg. Inga bockningar och vi gick först nästan hela tiden. Vädret var riktigt härligt så jag är nöjd med turen. I morgon tänkte jag testa hur hon går på hackamore. Kan vara bra att variera lite tycker jag. 

Chantal: Borstade och satte på BoT-täcket. När jag skulle släppa in henne från hagen gick hon ganska långsamt, undra om hon har lite ont igen. Tänkte låta henne vila helt någon vecka och sedan ta en promenad. Däremot blir det bara på gräs då hon har slitit på hovarna en del. Benen kändes som vanligt. Hon var däremot lite lugnare än vanligt så ska tempa henne imorgon innan hon går ut. 

Har ju fortfarande inte skrivit om tandläkarbesöket och det får nog vänta lite. Det är så mycket just nu att jag helst bara vill kolla på serier och inte tänka när jag är hemma. Christian är iväg idag så det är exakt vad jag gör. Hoppas ni har en trevlig fredagskväll. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar