2012-04-28

Vuxen?

Den 27 april för 5 år sedan såg det ut så här:






















Under dessa 5 år har jag jobbat på posten som brevbärare varav fast tjänst i 3 år. 
Jag har tagit hand om min älskade Chantal samt hjälpt till att sköta stallet. (Detta har jag gjort i 7 år) Sedan ett år tillbaka tar jag även hand om Nikita. 
Jag har haft körkort under alla 5 år, aldrig fått en parkeringsböter eller någon annan form av böter.
Jag flyttade till min lägenhet för 4 år sedan och betalar alltid mina räkningar i tid samt sparar pengar varje månad. 
Jag har haft min underbara kille och sambo i 3 av dessa år. 

De 2 senaste månaderna har jag fått nya arbetsuppgifter som innebär mer ansvar och svara i telefon.
Den senaste veckan har jag ringt massa samtal för att rodda ihop stallet tillsammans med de andra nu när Lasse är sjuk. 

För 5 år sedan fick jag hjärtklappning när jag skulle ringa olika stall för att söka jobb och jag drog mig verkligen för det. Jag hatade att ringa till personer jag inte kände. 
Nu kan jag ringa de flesta okända människor utan problem.
Jag vet att jag kan lösa problem som uppstår och att jag egentligen är en stark och kapabel tjej. 

Ändå ser jag mig inte som vuxen eller så stark för den delen. Så min fråga till er.
När blir man vuxen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar