2012-02-22

Dagens stall

Kom ut runt kl fyra idag igen. Hade ju tänkt rida ut men underlaget höll inte riktigt för det. Var isgata och volten var också isig så blev bara pyssel. Mockade åt dem alla och idag var Nikita och Challes boxar dem lättaste. Dem brukar vara ganska röriga då båda är små skitgrisar men inte idag. :)
(Till Ann: Challe har blivit mycket bättre på att äta upp sitt hö. :)
Efter mockningen var det vattenhinkar och matkrubbor att fylla.

Nikita: Eftersom det var så halt vart det ingen ridning utan borstade henne och övade med bakbenen. Idag var hon riktigt duktig och jag är väldigt nöjd.

Chantal: Borstade och mös lite i boxen, benen kändes väldigt fina idag. Däremot hände en sak som gjorde mig både arg och ledsen. När jag skulle ta in henne var hon ganska hetsig och fastnade med täcket så det gick söder.(som tur var det ju regntäcket) Väldigt mycket och jag har egentligen inte råd med ett nytt. Som tur är ska snälla Sussi kolla om hon kan laga det men jag tror att det är ganska dödsdömt. Så nu ska jag surfa in på horze hemsida och kolla om dem fortfarande har rea. Hon har ju ett till fast det är lite stort men det får duga så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar