2012-02-21

Fylla på olja

I går kollade jag oljan på den lilla bilen och kunde konstatera att det behövdes fylla på.
Åkte förbi Statoil och köpte in det för att kunna fixa det idag efter jobbet.
Så när jag kom hem gick jag ner till bilen och tänkte att det är ju inga problem. Fylla på olja går fort.
Haha trodde jag ja, det visade sig att locket satt fast jättehårt och Christian har skadat handen så han kunde inte heller få loss den. Jag brummade ner till macken och tänkte att dem kunde hjälpa mig.. Men nä han jobbade själv för hans kollega var på lunch och kunde inte gå ifrån. Jag stod kvar utanför macken och frågade lite folk som gick förbi om dem kunde hjälpa mig men ingen fick upp det. Tillslut kom en man i orange varselkläder och han kändes verkligen som en person som kunde få upp den. Men inte ens han kunde skruva upp locket, jag hade till och med kollat i instruktionsboken så det inte skulle tas av på någon annat sätt. I alla fall han med varselkläderna tog fram en stor skiftnyckel så man kunde greppa locket bättre och då gick det upp! Riktigt tur så jag kan åka till stallet imorgon. ;)

1 kommentar:

  1. "och han kändes verkligen som en person som kunde få upp den " HAHAHA!

    SvaraRadera