2012-02-23

Konstigt folk på bussen

Idag när jag åkte hem från jobbet satt det en väldigt märklig och obehaglig människa på bussen.
På busstationen efter min klev ett tjejgäng på och dem var glada, pratade och skrattade. Ganska högt men inte alls så det störde. Den konstiga mannen reser sig och säger åt dem att hålla käften samt hötter med näven åt dem sedan går han och sätter sig igen. Tjejerna blir ju såklart ännu fnittrigare varpå mannen reser sig igen och säger åt dem igen samt hötter med näven och är allmänt obehaglig. Alla i den bakre delen av bussen glor ju på han men ingen säger något. Han sätter sig igen men tjejerna fortsätter prata och fnittra och då reser han sig igen och riktar sig mot en tjej och säger att hon ska kliva av bussen och så. Det är även åt denna tjej som han har huttit(stavning) hela tiden. Fortfarande är det inget som säger något. Och jag blir så arg att jag inte reste mig och sa något. Önskar verkligen att jag vågat säga något. En dag ska jag kunna det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar