2013-07-03

Ett väldans jobb för att få på ett plåster

Igår var hon fortfarande ganska svullen. Vi tog en promenad på 30 minuter och när vi kom tillbaka hade svullnaden lagt sig lite. Däremot var det väldigt svårt att få på ett nytt bandage för hon ville inte stå still och gnäggade för hon saknade sin kompisar.
Men tillslut gick det, det är bara så svårt att få det att sitta fast när det är på knäet som är rörligt. 
Jag gillar inte när jag behöver bråka så mkt med henne för då känns det inte som vi får något bra avslut innan jag åker hem. Men jag vet att jag måste fixa med såret så det är bara stå ut. Vi får ha det mysigt sen när hon är bra istället. :) 
Önskar att jag hade varit ledig så jag kunde åka ut nu på dagen. Är lite orolig att bandaget åker ner och är utvägen för henne. Men tror Alex eller Tina ska ut så ber dem kolla. Är verkligen tur att det är så bra tjejer i stallet. 
Så här blev omplåstringen igår: 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar