2013-07-03

En bättre omplåstringsdag

Idag gick set lättare att fixa med hennes sår. Hon var mycket lugnare så det var skönt. Idag testade jag att ta en kompress samt en bommulstuss och sedan silvertejp. Det negativa med denna lösning är att det inte kommer in luft. Men eftersom det bara är till imorgonbitti är det nog okej. 
Däremot kom Calle (min systers man) på att man kan ta en nylonstrumpa och trä över. Så det ska jag testa imorgon. :) Så hoppas jag det håller sig. Jag hatar när dom får sår på rörliga delar för det är typ omöjligt att plåstra om på ett bra sätt. 
Efter omplåstringen borstade jag henne och sen tog vi en promenad på 30 minuter. Jag tycker svullnaden går ner lite efter promenaden och jag hoppas det e ett gått tecken. 
Det är verkligen skönt att vi ska till veterinären imorgon så dom kan titta på såret. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar