2013-05-22

Stallbesök och jobb

Idag var jag i stallet på morgonen. Nikita har fått en spark på höger bak (i lördags eftermiddags eller söndags) och är lite svullen runt såret. Hon är inte varm, öm eller halt så jag tror det är bra att hon rör på sig. Molly ska promenera några dagar så får vi se om det går ner.
Jag är verkligen tacksam för att ha en sån bra medryttare. Hon är pålitlig och bryr sig om Nikita och det är guld värt. Dessutom riden hon henne riktigt bra.
Jag längtar tills jag får börja rida men tar nog ett tag innan jag är stark nog för ett dressyrpass. 
Igår kom ett paket med täcken jag beställde i söndags. Ett Bucas buzz off rain med hals som kommer sedan och ett regntäcke. Regntäcket var för litet så det ska jag skicka tillbaka. 
Köpte även en ridjacka till mig själv. 

På väg till jobbet köpte jag kaffe på Pressbyrån och såg två böcker jag länge velat ha. 
På jobbet gick det bättre och vi hann med hel del men inte allt. 
När vi blir lite mer inkörda och alla vet vad dom ska göra kommer det bli bättre. :) 




Malingo leker påskkärring. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar