2013-03-03

Lite Nikita-update

Igår red jag och Tina en sväng i ridhuset. Eller Tina jobbade på ledarskapsövningar och longerade men jag red.
Endast i skritt då Nikita varit lite snorig i veckan. Vi prövade att flytta lite för skänkeln, rygga och så jobbade jag en del på volterna.
Ryggningen gick bra så fort jag la till rösten. Hon flytta bara nått steg men det är väl så man får börja? Kan ju inte kräva flera steg på en gång.
Flytta henne för skänkeln var ganska svårt då det är det jag är sämst på. Men några steg fick vi till. Längtar tills det är dags för lektion så jag kan få hjälp men sånt här.
Arbetet på volt fungerade bättre vänster varv än höger. Försökte få henne loss men lyckades inte helt. Hon var även mer stel på höger sida när vi körde morotsstretchen.

Om jag ska berätta något helt annat såg jag Nikita och Athos stå och dela på en höhög igår. Det var lite oroligt i flocken ett tag men nu har det lugnat ner sig. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar