2012-12-05

Nu är jag hemma igen

Startade min resa mot stallet redan vid halv nio eftersom hovslagaren skulle komma 12 och jag visste att det skulle ta tid. Och tid det tog det.
Började med att väta på tågen i 30 minuter, gissade att det skulle vara ett smockat tåg som skulle rulla in men till min förvåning och glädje fanns det till och med sittplatser på tåget!
Tåget rullade inte snabbt men det rullade i alla fall och väl framme i Västerhaninge står min buss inne så jag hoppar på den. Tyvärr får jag kliva av efter 5 minuter då bussen inte kommer ut från stationen.
Under denna tid ringde även hovis för att boka om eftersom han inte kom ut från sin gård.
Jahap vad gör ja nu då tänkte jag, men det var inte så mycket att göra än att vända hem igen.
Så jag gick över till andra sidan för att börja väntan på tågen som skulle ta mig till Farsta Strand. Det tog några minuter men sedan kom tåget och det var nästan helt tomt på folk vilket alltid är skönt. Däremot så tog resan som brukar ta 15 minuter över en timme då det var massa tåg som stod på kö. Men det gjorde inte mig så mycket eftersom jag hade min tegelsten till bok med mig.
Nu när jag äntligen har kommit hem igen ska jag gosa ner mig på soffan och läsa klart boken medan jag väntar på att Tina och supersubben ska komma hit så vi kan göra ett nytt försök att ta oss ut till stallet.
Hon har ju fyrhjulsdrift på sin bil så jag hoppas verkligen att vi lyckas ta oss fram utan missöden.

Sånna här dagar förstår jag att sl inte kan köra trafiken som dom ska och jag tycker det är väldigt onödigt att folk gnäller så mycket. Jag tror att dom gör så gott dom kan eller vad tror ni?

1 kommentar: