2012-10-07

Nytt stall

De jag hyr stallplats av har fått ett erbjudande som inte går att tacka nej till så de flyttar den 21a december. Vilket såklart betyder att jag också måste flytta innan dess.
Känn väldigt tråkigt eftersom vi bara hunnit stå i nya stallet i en månad men det är som det är.
Har i alla fall hittat några stall som verkar intressanta. Det svåraste är att hitta något som det är lätt att ta sig till med kollektivtrafiken.
Har ringt ett stall som jag ska åka och titta på imorgon men det känns inte optimalt utan det är ett större stall med 29 boxar avdelat på 4 sektioner och det tar ungefär 20 minuter att gå till Tungelsta station. Det är ett fullsevicestall med omklädningsrum och dusch, man har en kvällsfodring/månad och då är alla höpåsar redan gjorda så det enda man ska göra är att slänga in maten till hästarna.
Det kostar 400 kr mer i månaden än vad jag betalar nu.

Men har även ringt på ett stall som ligger nära Haninge Centrum, det verkar vara ett mindre stall och 800 kr billigare än vad jag betalar nu. In-utsläpp och fodringar ingår på vardagar och så är helgerna kollektiva. Har däremot inte fått tag på någon från det stallet än men ska ringa ikväll igen om de inte ringt tillbaka.

Jag tror att både jag ock Nikita trivs bäst i ett litet stall då det känns lugnare och mysigare.
Det är i alla fall skönt att har lite tid på oss.
Så om ni vet något bra stall i närheten av Farsta, Tungelsta, Haninge får ni gärna höra av er.
Foder och strö bör ingå i hyran eftersom jag inte har någon bil och då är det svårt att åka och handla. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar