2012-10-05

Nikitas vecka

Tisadg: Idag hade jag och Ann våran kurs så blev en liten promenad på 30 minuter. Vi gick bort till Ekeby där de har en corall så vi gick in där. Löslongera gjorde vi inte utan jag ville mest att hon skulle ha varit där inne. Jag gick runt lite och hon följde efter mig jättebra. Även om jag gjorde några snäva svängar hakade hon på. Det måste ju betyda något positivt eller?
Kursen är mellan 18-20 och hon hade på sig BOT-täcket under den tiden.
Kursen vi går handlar om centrerad ridning och denna gång jobbade vi med avsuttna övningar på medicinbollar och stolar.

Onsdag: Idag var kiropraktorn ute till henne. Hon är kortare i höger bak än vänster och lite låst i bäckenet. Kiropraktorn knäckte i bäckenet för att lossa låsningen och kollade rörligheten i benen. Hon var lite låst uppe vid manken också men inte alls mycket. Vi behandlkade även bäckenet samt baknäna med laser och hon verkade tycka att det var lite obehagligt men skötte sig riktigt bra. Efter behandligen fick hon ha BOT-täcket hela natten. Nästa behandling blir i början av november.

Torsdag: Idag följde Tina med mig till stallet coh så gick vi en promenad på 60 minuter. Vi gick bort till en stor bro där motorvägen är. Nikita var jättelugn och gick snällt brevid mig så jag tänkte inte på att hon skulle bli jätterädd när vi var under bron. Men det blev hon. Man kan ju tycka att hon borde reagerat på ljudet innan men ibland är hon lite trög. I alla fall gick vi lugnt och avslappnat och helt plötsligt blir hon jätterädd och katsar sig bakåt. Jag fladdrar efter i grimskaftet men släpper inte. Efter några sekunder lugna hon ner sig och vi nöjde oss med att bara stå och titta på motorvägen. Först ville hon bara fly därifrån men efter någon minut kunde vi lugnt stå och titta på vägen. När vi tittat klart gick vi vidare, hon var lite spänd men slappnade snabbt av. Hon hade som vanligt BOT-täcket på sig.

På lördag ska vi ha stallmöte så då tänkte jag fråga vad som gäller angående täcken. Jag skulle vilja att hon hade BOT-täcket om nätterna men har inte råd att betala extra föt att de ska ta av det. Påsättning av täcke ingår men vet inte om byte av täcke gör det. Men det är bara när det är regningt och blåsigt som hon behöver ha täcke på sig utomhus så kanske går att komma fram till något bra. Jag har inget emot att ta något kvällsfodring mot täckesservicen. Min buss går ju ändå inte från stallet förens 20.18 på kvällarna och jag brukar vara färdig med Nikita runt halv åtta-åtta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar