2012-09-20

Gårdagens stall

Eftersom jag är hemma från stallet runt 20-21tiden så är inte blogga min största prio på kvällanra. Istället blir det äta, kanske duscha och umgås med Christian någon kvart för att sedan sova som står på schemat.
Men i helgen har jag stallstjänst så då kommer jag nog ha några timmar att fördriva. Ska nog ta med datorn till stallet så kan jag pilla med lite bilder och sånt som jag kan lägga upp.

Men om jag ska skriva lite om stallkvällen igår då.
Ann förljde med idag för hon skulle rida sin nya medryttarhäst Turi.
Petra och Hasse följde också med ut på ridturen men jag promenarade som vanligt.
Hon var jätteduktig idag. De andra både travade och galopperade och jag kände att hon gärna hade sprungit fortare för att komma ikapp men höll sig snällt bakom med mig. Jag behövde bara hålla in henne litegrann. Även när de galopperade och kom ganska långt ifrån oss höll hon sig i lugn trav. Jag övade även på att stå still lite även fast de andra gick och hon lyssnade bra.

Innan turen borstade jag och så fick hon ha BOT-täcket på sig i ca: 10 minuter. Hon var väldigt lugn idag vid borstningen och jag hade inga som helst problem att lyfta bak även fast vi stod ute vid bocken.
Efter turen fick hon ha BOT-täcket i 20 minuter medan vi pysslade med annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar