2012-09-19

Gårdagens stall

Igår kom jag ut till stallet runt halv sex och då hade solen börjat titta fram.
Träffade Petra (hon som har stallet) som skulle ut och gå med deras shettis så vi följde med.
Petra skulle rida Nelli en snabbis först så jag började med borstningen.
Jag var noga med att hon skulle stå still vid uppbindningsbocken och det funkade bra tills jag skulle kratsa bakhovarna då började hon flytta runt så jag fick flytta tillbaka henne och så höll vi på så ett tag.
Lyckades inte få henne att stå still tillräckligt länge utan hon flyttade sig bort från mig när jag skulle ta upp bakhovarna så tog dom efter promenaden istället.
Vi gick en ny runda som går lite mer i skogen och tog ganska precis en timme.
Nikita var lite tittig men kändes ändå lugn, hon tyckte däremot shettisen var jätteläskig de första 2-3 minuterna.
Hon gick bakom mig hela tiden och stannade när jag stannade förutom vid ett tillfälle när det stod en stor lastbil på en tomt och lossade jord då kasta hon sig åt sidan men lugnade ner sig riktigt fort. Lilla shettisen reagerade varken på lastbilen eller att Nikita flög iväg.

Efter promenaden ställde jag inne henne i boxen och körde en ordentlig borstning.
Vi övade på att lyfta fötterna och hon var jätteduktig. Bakhovarna var det inga problem att lägga av på benet samt banka lite på hovarna. Det är verkligen synd att jag inte kan fixa henne själv eftersom jag oftast inte har några problem med att lyfta fötterna på henne.
Hon fick även ha BOT-täcket på sig i 20 minuter medan jag väntade på att gå till bussen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar