2012-08-14

Gebersfestivalen och Malingo

Idag var det raka vägen hem efter jobbet.
Hade tänkt städa men somnade på soffan istället. Vaknade runt kvart över sju och då släppte jag ut Malingo för att sedan städa och "laga" mat. Det blev makaroner och makrill för Christian är borta i Orhem (Skarpnäck) och förbereder för festivalen de ska ha på lördag. Är ni intresserade att gå så kan ni läsa mer om den här.
Förra årets festival var riktigt rolig och denna kommer nog bli ännu bättre! Jag kan däremot inte närvara eftersom jag ska ner till Mantorp med mamma och Göran. Det är dags för corvetterna att entra banan igen och jag är självklart där med kameran för att fota. Hade velat haft ett bättre objektiv än det vi har men får göra så gott jag kan.

Om vi ska återgå till Malingo då, jag tänkte gå ner och hämta henne för 40 minuter sedan men då var det ett barn därute så hon vågade inte komma in. Hon är ju lite feg av sig vilket jag tycker är bra. Skulle kännas väldigt läskigt att ha henne ute om vem som helst kunde ta upp henne. Min förra katt Izak (som tyvärr blev påkörd) var så att vem som helst fick klappa honom och bära på honom. Han var även en äventyrare så ibland kunde han vara ute 2-3 dagar och varje gång han inte kom hem trodde jag att någon tagit honom. Men varje gång kom han tillbaka så jag hade inte behövt oroa mig. Men det gör man ju. Jag oroar mig för Malingo även fast hon bara är på gräsmattan här utanför.. Men det är väl så föräldrar känner när barnen är ute och ränner kanske?
Ne nu ska jag gå ner och titta efter henne igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar