2012-04-08

Dagens stall

Nikita: Idag var det dags för lektion igen. Vi började på volten i lite trav och hon kändes helt okej redan från början. Lite stel och försökte springa iväg några gången men då lirka jag lite och satt till så löste det sig. Vi gick några varv på volten sedan fick vi testa skänkelvikning för första gången. Det var lättare att flytta för höger skänkel än vänster. Skänkelvikningar har alltid varit min svaga sida då det blir mycket att hålla reda på men vi fick lite tvärning så jag är nöjd. Nu har hon slutat bocka/slå i själva galoppfattningen utan gör det några steg efter, jag försökte driva på och få henne framåt men det funkade bara någon gång. Efter galoppen travade vi på fyrkanten samt volt och hon kändes riktig härlig men tappade lite tempo. Det var massa fåglar som lät uppe på taket men hon stördes inte alls mycket av dem utan lyssnade bra på mig. Jag är verkligen nöjd men dagens lektion och ska verkligen rida till ridhuset nästa helg även om jag får göra det själv.

Chantal: En lugn promenad på 45 minuter tillsammans med Ann och Challe. Hon kändes lite trött idag också och taggade inte till som hon brukar på hemvägen. Men alla dagar kan man ju inte vara en racer. Benen kändes fina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar