2012-04-07

Dagens stall

Chantal: En promenad på 20 minuter och sedan fick hon äta gräs i 10 minuter. Hon kändes lite trött så blev en lugn promenad. Hon fällde nästan ingenting idag, men imorgon kommer hon säkert ha lika mycket lösa hårstrån om inte mer.. Men snart är det över. :)

Nikita: Red lite mer än en timme idag. Hade bestämt mig för ett "dressyr"pass så det fick det bli trots att det blåste som bara den. Vi fick rida på en äng som ligger lite i skogen och där var underlaget ganska sumpigt men det blåste i alla fall mindre. Jag började på volten i skritt, hon ville inte lyssna utan gick och tittade på allt runt omkring. Jag gjorde då övergångar mellan halt och skritt så hon skulle lyssna på mig. Det funkade bra och vi fortsatte på volten, hon streta emot ganska mycket och jag fick verkligen påminna mig själv om blicken, benen, armbågarna att verkligen anstränga mig. Och då blev det bättre. Vi testade lite trav, hon försökte springa iväg några gånger men vi fick en del lugna och ganska avslappnade stunder också. Innan jag red hem testade jag en galopp och det gick super. Vi kom på en raksträcka i trav så jag satte mig ner och la galoppskänkeln, hon fattar utan bockning eller spark! Ganska snabb galopp men hon fattade och tempot gjorde inte så mycket då. Jag prövade 2 gånger till och det funkade lika bra, hon var ganska taggad och ville springa iväg men i höll oss i ett friskt men kontrolletat tempo. Jag är så nöjd med dagens pass, trodde det skulle bli katastrof. Hoppas lektionen imorgon går bra. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar