2012-03-11

Dagens stall

Nikita: Idag red jag ut med Sussi och Brolle ca: 60 minuter. Vi travade lite på vägen och stannade sedan på en äng för att jobba lite. Jag gjorde lite volter i skritt och hon kändes riktigt fin. Försökte även mig på raka linjer vilket inte var det enklaste. Eftersom lektionen blev lite "hård" igår valde jag att nästan bara skritta idag. Men när vi var på väg hem tog vi en liten galopp, första fatta hon direkt men svängde av min planerade väg så jag ville göra om. Denna gång kom det en bock så jag tappade stigbyglarna men vi hade galopp så jag fortsatte ändå. Vi fick en rak väg och hon gick lugn men ändå med ett sug framåt. En bra galopp helt enkelt. Jag ska ta en galopp varje gång jag rider ut med någon annan så vi kommer igång med galoppen ordentligt. Vet däremot inte om jag vill göra det när jag rider själv, för ifall hon bockar och jag ramlar av så jag skadar mig kan det ju vara lite jobbigt..
Innan turen stod jag inne i Challes box när jag gjorde i ordning henne och hon fick nos på Brolle, hon var inte jätteglad utan gnägga till samt sparka bakut. Det hade inte varit några problem om inte jag hade råkat befinna mig där. Blev träffad vid armbågen och höften men det är inget jag inte överlever. Lite öm i muskeln under armbågen när jag spänner och höften har ett fint blåmärke men inte mer. Då har jag nästan mer ont i käken efter smällen igår.. Känns som om jag höjt skadestatistiken i stallet den sista tiden..

Chantal: Gjorde i ordning henne utomhus och det var så skönt. Blev en promenad på 25 minuter där vi jobbade med att hon ska stanna så fort jag stannar. Det funkade bra och jag är nöjd med henne. Höger bak var fortfarande lite tjockare än vänster men inte varmt. Frambenen var lite mosiga men det är inget konstigt. Hon är faktiskt 25 år. Min gammeltant. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar