2012-03-07

Dagens stall

Nikita: Benen var inte ett dugg svullet eller varmt. Gick en promenad på 30 minuter då det blåste alldeles för mycket för att jag ska våga mig upp på henne när hon vilat 3 dagar. På promenaden skötte hon sig väldigt bra men såg läskiga monster lite här och där. Man måste ju få skutta lite tyckte hon nog, vi tog lite trav också så hon skulle få ut lite energi och jag skulle se hur benet reagerade. Trots att hon är yngre är hon mycket skönare att gå med än Chantal. Hon försöker inte pressa ner en i diket hela tiden vilket min gammeltant gör. :) Efter promenaden var hon lika fin i benet som innan vilket känns väldigt skönt, hittade däremot ett sår nere vid hoven på baksidan (ballarna) som jag tror kan vara boven i dramat. Jag hade missat det i söndags då jag stod inne i boxen och såret hade sjunkit ner i spånet. Såret såg ut att vara någon dag gammal, jag tvättade det och la på lite jodopax. 

Chantal: Jag har skrittat! Jag och Sara skrittade ut på en barbackatur ca: 15 minuter. Jag valde att hoppa upp då hon känts och sett så fin ut på senaste tiden. Chantal var supertaggad och lite stissig av blåsten så hon ville absolut inte skritta. Hon ville springa fort! Men vi lyckades hålla oss i skritt nästan hela tiden. Pierre kom körandes längst vägen så vi gick ner på en äng så han kunde köra förbi och då vart hon riktigt busig och börja slänga med huvudet samt hoppa lite. Varade bara någon sekund men ändå, jag tycker det är så roligt när hon busar. Benen kändes fina men lite mosiga både innan och efter. Åh jag är så glad, jag har fått sitta på min älsklig igen. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar