2012-02-11

Gårdagens stall

Jobbade och var alltså ute i stallet runt 16-tiden.
Plockade in Chantal snabbt så jag hann fixa henne medan det var ljust,
Efter så mockade jag 2 boxar samt fixade middag och vatten. Molly och Alice var också ute så dem hjälpte såklart till.

Chantal: Tömkörde henne 30 minuter nere på volten. I början ville hon bara trava runt mig när jag försökte få henne på en volt men efter ett tag lugna hon ner sig och vi jobbade bara i skritt.
Jobbade henne på volter och fyrkantsspåret och hon rörde sig riktigt fint. Gjorde mycket halter, i början ville hon inte stanna utan jag fick verkligen ta i för att i slutet bara krama tömmarna. Jag är nöjd och ska verkligen försöka få till tömkörning varje fredag. Vänster fram var lite mosigt men inte varmt. Alla andra ben kändes fina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar