2012-02-11

Dagen stall

Idag kom jag som vanligt ut med 12-bussen och hade sån tur att Sussi stod nere vid bussen så jag fick åka med.
Började med att mocka 3 boxar och sedan fick jag vänta en liten stund medan Sara mockade så vi kunde rida ut.

Nikita: Red ut med Sara och Jasmin, vi var ute i ca 40 minuter.
Mycket skritt och trav men även en liten galopp.
Ridningen idag var helt utan krav och vi skulle bara ha roligt. Hon kändes väldigt lugn och rusade inte iväg även fast jag hade ganska lösa tyglar och stod i lättsits. Däremot gjorde hon ett bocksprång när jag la till galoppskänkeln i en uppförsbacke men jag satt kvar. :)

Chantal: Blev en promenad på 30 minuter. Idag kändes alla ben superfina, efter promenaden var frambenen lite mosiga men det var ytterst lite och så brukar hon bli så det är nog ingen fara. Hon fick ha BoT-täcket under vintertäcket i går kväll/natt. Det var nästan 20 minusgrader när jag åkte från stallet så det gjorde nog ingen skada. Idag var hon däremot ganska varm under täcket men inte svettig. Jag vill ha lite varmare grader nu så hon kan ha BoT-täcket varje natt och inte ha vintertäcket över för det är för jobbigt att ta av det sen på morgonen för Lasse. Han vill ha så lite som möjligt att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar