2012-02-01

Dagens stall

Idag kom jag ut till stallet runt 15-tiden och började med ridningen.
Sedan kom Sara ut så mockade vi och släppte in hästarna.
Vi böt på Challe så han fick vinterkläder. :)

Nikita: Red 45 minuter nere på volten. Fortsatte jobba med min sits som Spansk sa åt mig i söndags. Benen har jag fått kläm på men tappar överkroppen och blir lite framåtlutad. Jag tänkte mig att Spansk stod där i mitten och sa till mig varje gång jag tappade något och det funkade rätt bra. Jag jobbade säkert 30 minuter i skritt med mycket volter och halter. Hon var ganska pigg och flög iväg med jämna mellarrum men då gjorde jag mig tung i sadel och hon stannade väldigt snabbt.
Hon lyssnade ändå väldigt bra och jag är nöjd med dagens pass.
I traven lyckades jag inte sitta ordentligt hela tiden och då blev hon springig. Istället för att sakta av så tänkte jag på lektionen i söndags och hur jag skulle göra och då blev hon mycket lugnare. Fick inte fram samma känsla som i söndags men ändå något liknade. Det är bara öva ännu mer så kommer det snart sitta.

Chantal: Borstade och gosade bara idag och så fick hon på sig vintertäcket. Ska fota det på fredag så ni får se hur fin hon är. :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar