2012-01-13

Stallet

Idag började jag jobba klockan 12 så jag var i stallet på förmiddagen.
Kom ut runt 8-tiden och började med att släppa ut hästarna.
Efter det mockade jag och fixade vatten, vid 9-tiden kom Tuula (Anns vikarie) förbi och skulle gå promenad med Challe. Vi la även in två säckar pellets till honom då det blivit lite tunt.

Chantal: Hade tänkt ge henne en helkroppsmassage idag eftersom jag bara hade henne att pyssla med. Men hon ville inte röra sig när jag skulle ta in henne. Tuula drog i grimskaftet samtidigt som hon försökte locka med kross och jag knuffa på där bak. Men det var tvärstopp. :( Så det blev lite mys i hagen istället.
Frambenen var mosiga och lite ljumna men bakbenen kändes ganska fina, lite galliga nere vid kotan men det har hon varit läge. (Hon är trots allt 25 år) Det kändes bra att Tuula såg hur hon var för nu ska hon också vara på Lasse lite. Det håller inte att hon ska behöva ha ont.. Blir så ledsen när jag tänker på min lilla skrutt.. Min för alltid nummer ett! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar