2012-01-08

Stallet

Tog bussen så jag var ute kl 10 idag igen.
Började med att släppa ut alla hästarna utom Chantal.

Chantal: Borstade henne och masserade i 20 minuter. Idag kändes hon mycket piggare och ville verkligen ut i hagen.
Hon var gallig och ljummen på baksidan i båda frambenen. Hon var även svullen nere vid kotan eller det kändes mosigt. Såg även ut att vara lite större under kotan på v. fram än höger.
Båda bakbenen var galligare än igår men inte svullna.
Jag ska inte gå någon promenad med henne i veckan utan låta henne vila för att se vad som händer med benen. På fredag ska jag ta en promenad och sedan se hur hon är på lördagen. Är hon svullen och likadan som igår så vet jag att något är fel. (Även om jag redan vet det) Och då borde inte ens Lasse kunna tror något annat. (Jo det kan han men man kan ju hoppas)

Efter jag hade fixat med Chantal började jag mocka och sedan kom Sara kl 11.
Vi tog in Nikita och Jasmin å började borsta.

Nikita: Skulle ha ridit i ridhusen idag men det var hundträning där och utevolten var ganska isig. Så det var bara att vända hem igen. Vi tog skogsvägarna tillbaka så det blev lite trav iaf. Hon kändes lugn och nästan lite slö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar