2012-01-05

Hovslagare

Idag jobbade jag bara till 9.15, efter det åkte jag till Gullmarsplan där jag mötte Ann.
Vi brummade ut till hästarna och började med att släppa ut samt mocka, man måste ju hålla sig varm.

Vid 11.10 kom hovis och Challe stod först på listan.
Eftersom han är 27 år är han ganska stel, så det tog ett tag men det gick att få på skor runt om.
Självklart med snösulor och brodd. så nu är han redo för den riktigt vintern.

Nästa på listan var Brolle. Han har haft skor 2 gånger förut och alltid varit ganska nervös när det gäller skor. Vi var ganska många i stallet idag så det gick inte så bra. Verkad blev han iaf och vi ska göra ett nytt försök imorgon när det är lite lugnare. Har vi tur får han framskor. :)

Efter Brolles försök var det dags för min lilltjej, det vet ni ju vem det är. (Nikita)
Hon var ganska spänd och nervös dem första minuterna men slappnade sedan av. Jag tycker hon skötte sig utmärkt, lite busig dock och försökte ta tillbaka frambenet då och då. I morgon ska vi verka bakhovarna på henne.

Imorgon ska även Jasmin få skor runt om och Chantal ska verkas. Hovis ska fixa så hon går jämt och inte på sulorna vilket hon gör nu.
Benen på Chantal var riktigt fina idag igen, hann inte gå en promenad så det får bli imorgon. Men linade såklart benen och satte på BoT-täcket.
Blev inga bilder då jag var fullt upptagen men att hålla häst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar