2012-01-19

Gårdagens stall

I går skyndade jag mig på jobbet så jag skulle hinna ut till stallet medan det var ljust.
Vilket jag faktiskt hann. :)
Väl ute i stallet träffade jag på Anna så jag och hon red ut en sväng.

Nikita: Red lite mer än en timme. Vi red bort till en äng för att jobba lite. Jag jobbade henne i skritt hela vägen till ängen men hon var ganska hyper och ville gärna trava iväg. När vi kom fram började vi trava, hon kändes som det kunde bli bockningar när som helst och ville bara springa fort. Så har det känts de senaste gångerna jag ridit och jag har bara känt mig sunkig. Men igår så red jag igenom det och efter en stund kändes hon riktigt avslappnad och lugn. Hon väntade till och med i traven, men så fort jag inte red aktivt flöt hon iväg och blev springig. Jag tänkte som vanligt på att jag skulle sitta rakt över henne och det tycker jag också blir bättre och bättre. Men vi måste verkligen komma igång med lektioner!

Chantal: Idag var benen väldigt fina, inte ett dugg galliga eller varma. Hon kändes även piggare och kom fram i hagen. Vi gick en promenad på 30 minuter men då hade det börjat skymma så såg inte så bra. Men hon verkade gå som vanligt. Hon har ju sin rörelsestörning från förut men det var allt. Lasse sa att han hade fått tips om något tillskott som han skulle börja ge henne. Jag pratade med honom om henne och han sa att vi ska testa detta några veckor så får vi se sen. Känns inte som om det kommer bli något men jag orkade inte bråka. Får börja om med min försiktiga kampanj. För jag vill fortfarande att vi ska kolla upp henne. Det är ju något som är knasigt och jag vill veta vad.

Det har ju känts väldigt tråkigt och ledsamt att vara ute i stallet senaste tiden och jag har verkligen inte haft lust med det. Formulerat en medryttarannons i huvudet även fast jag vet att jag aldrig skulle kunna lämna Chantal. Men tanken på att bara skita i allt därute och sluta hat varit lockande.
Så att ridpasset gick bra och att mitt hjärta kändes mycket gladare (om man kan säga så om en häst) var verkligen skönt.

2 kommentarer:

  1. Inte ge upp nu! Du behövs därute och tänk så trist det skulle vara UTAN stallet!. Jag är snart hemma och hjälper till igen :)/Ann

    SvaraRadera
  2. Säg till så hjälper jag dig mera om du vill kram Jessica

    SvaraRadera