2012-01-29

Dagens stall

Idag följde snälla Spansk med till stallet.
Hon hämtade mig här hemma runt 10.30 så vi var ute i stallet runt 11.
Då började hon göra i ordning Golle och jag mockade lite boxar samt fixade vatten och middagsmaten.
Hon red ca 45 minuter lite trav och galopp men mest skritt eftersom han inte går regelbundet. Det såg väldigt avslappnat och lätt ut.

Nikita: Idag red jag lektion för Spansk, det blev ungefär en timme. Och oj vad nyttigt det var!
Vi jobbade mycket med min sits, jag har överlivet för långt fram och skänklarna för långt bak. Blir även låst i armbågarna och vinklar hela mig inåt när jag ska svänga.
Det blev mycket skrittarbete så jag skulle lära mig hur jag ska sitta egentligen. Och vilken skillnad det blev! Nikita vart jättemjuk och jag behövde knappt använda tyglarna när jag skulle svänga eller stanna henne. Vi jobbade även övergångar mellan skritt och trav med focus att jag skulle sitta kvar i rätt position. När jag gjorde det gick hon i ett behagligt tempo och flöt inte iväg som hon brukar göra när jag rider. Nu är jag verkligen peppad inför onsdag för att se om jag kan uppnå samma känsla själv. Nu vet jag hur det ska kännas och då är det enklare att hitta dit.
Det blev tyvärr inga kort men några filmer blev det. Ska se om jag kan lägga upp dem är i veckan.

Chantal: Blev en kort promenad då Spansk hade med sig sin vovve Hobbe som inte får gå så länge.
Vi passade även på att ta lite bilder när vi var ute. Ska försöka hinna fixa det också i veckan. Jag travade henne några steg så Spansk kunde kolla hur hon gick och hon gick helt rent! Jag är så glad, så nu får vi se om det håller i sig. Det måste ju vara gurkmejans förtjänst?
Vi kollade även lite på algerna Lasse beställt och ska börja med dem på onsdag.

Spansk och Golle 
Jag och mitt <3
Spansk och lilla Hobbe

3 kommentarer:

  1. Gud vad fin Golle såg ut! Och härligt med alldeles lagom med snö! Underbart - faktiskt lite avis! Kram Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja synd att hon bor så långt borta :(
      Och ja verkligen perfekt väder just nu. Inte kallare än 3 minus heller :)

      Radera
  2. Om gurkmejan har hjälpt mot inflamationen är det bra, nu bör du ta reda på varför inflamationen kom så att du kan undvika att den kommer tillbaks. / G

    SvaraRadera