2012-01-28

Dagens stall

Kom ut till stallet kl 12 och började med mockningen.
Efter det fixade jag vattnet och maten till dem, jag tycker det är skönt att ha allt sånt gjort innan man börjar rida så man vet hur mycket tid det är kvar.
Skulle mött Tuula ute i stallet men hon vart sjuk så fick rida ut själv.
På vägen från bussen funderade jag på om jag skulle rida eller ta 14-bussen hem för att vila men kom fram till att jag skulle rida.

Nikita: Red islandsrundan vilket är ungefär 45 minuter. Jag tog barbackagjorden idag istället för sadeln för det var så länge sedan. Det var varmt och gosigt.
I början av turen vart hon skrämd för något och blåste en hel del men slappnade av när vi kom ut ur skogen.
Min tanke var att hon skulle få trava på ordentligt på vägen men det var plogat så mycket så att isen tittade fram på vissa ställen. Fick bli lugn trav istället och det gick riktigt bra.
Hon brukar ju kännas väldigt pigg och springig men idag var det nästan tvärt om, inte ens på ängen busade hon. Som vanligt hoppade jag av när det vara några hundra meter kvar och gick sista biten. Jag tycker det är viktigt att hon ska få skritta av lite utan att jag sitter där uppe.
När vi går så brukar jag inte hålla i henne och så stannar jag lite då och då för att lära henne att hon också ska stanna och vara uppmärksam på mig.
Och hon är riktigt duktig på det! Hon går heller inte iväg förens jag börjat gå. :)

Chantal: Blev 25 minuters promenad och massa gos. Jag brukar öva på samma sak med Chantal som Nikita när jag är ute men hon är inte lika bra på att stanna. Förut va hon jätteduktig men nu var det ett tag sen så är väl därför. Benen kändes bra och efter promenaden stretchade vi. Jag tyckte det såg ut som hon gick bättre än vad hon gjort förut. Ska be Spansk som ska följa med mig imorgon kolla och se vad hon tycker. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar