2011-11-25

Dagens stallsysslor

Idag vart det inte en speciellt lång dag i stallet för Jenny som jag åkte med hade lite bråttom. Men sen när vi åkte hem så visade sig att det inte alls var så bråttom. Kunde inte personen i fråga ringt och sagt det?
Ibland blir man så trött på folk..

Nikita: Vi red ut med Jenny och Brolle i ca: 45 minuter. Mycket skritt men vi travade lite på vägen där det inte var så blött, blev en del bocksprång. Det blåste ju en del idag och så hade vi lilla Lina (Jennys fralla) med oss. Men jag är ändå nöjd med henne, trodde hon skulle vara ännu värre. Satt av när vi närmade oss stallet så hon fick sträcka ut sig ordentligt. När hon är på sitt nervösa humör är det inte läge att skritta på lång tygel så då brukar jag sitta av lite innan stallet och gå med henne.

Chantal: Blev en snabb borstning och så linda jag benen. Benen kändes ganska fina idag och hon var inte varm. Men hon vill fortfarande inte lyfta höger bak. I morgon ska vi inviga back on track.täcket. :)
Hon rosslade när hon andades idag men hade ingen feber, Lasse sa att hon hade hostat lite i morse. Får se hur hon låter imorgon. Hon hade inte låtit konstig igår när Jessica var ute.
En dag när jag var ute hade Chantal knoppat luggen :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar