2011-10-23

Träpellets

Idag har det verkligen varit underbart väder!
Det gick snabbt och smidigt att lasta in pelletsen eftersom Lasse och Pierre redan hade gjort det när jag och Ann kom fram. 
Väl hemma fick vi köra med Pierres bli 4 gånger sedan var allt inlastat och klart. 
Så nu ser Loppans gamla box ut såhär: 

















Innan jag vattnat på dem


När vi var klara började jag göra i ordning Chantals nya bädd. 
Här ser ni hur det blev:
Sen kommer pelletsarna svälla ännu mera när hon har kissat lite och så. I Ann och Saras boxar verkar det funka skitbra så jag tror på detta. :)
Det skönaste är att vi redan har hämtat det vi behöver för i år, så nu behöver jag inte oroa mig över det. Lasse kör på som vanligt och köpte bara 12 stycken. Det är ungefär det som behövs när man lägger in första gången. Bra framförhållning? Nepp inte direkt.
Efter första vattningen

Alla blev inte tillräckligt blöta men det kommer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar