2011-10-24

Chantal

Igår var Molly ute och red Nikita eftersom jag inte skulle hinna med båda hästarna.
Hon ska även ut idag och sedan ska hon nog bestämma sig hur det blir. Hoppas verkligen hon vill fortsätta.

Efter att jag hade fixat klart boxen gick jag, Ann, Challe och Chantal ut på promenad. Ca 1 timme - en kvart då Ann longerade Challe.
Min gamla tant fick stå och äta gräs undertiden. I lördags upptäckte jag även varför hon inte ville tömköras i fredags. Hon hade fått skav av sadeljorden, jag hade sett att den var röd när jag tog av den men såg ingen skada på Chantal. Men i lördags när jag bara stod och gosade med henne kände jag att hon hade ett sår i vecket nära frambenet. Så det var bara tvätta och på med jodopax. Så nu blir det bara promenader tills såret är läkt. Sen när jag släppte ut henne i hagen så blåste jag lite i näsan på henne (hästar gör så om dem gillar varandra) och då slickade hon mig på kinden. Supermysigt och så glad jag blev. :)
Min älsklig står och äter.
Mums!
Ann och Challe
Tror ni Challe tyckte det var orättvist när syrran
fick äta å han måste jobba?
En till på Ann och 26-åringen Challe
Bilderna är tagna med min mobil, därför är dem inte så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar