2011-07-21

Rapport från betet

Jag hade hoppats på lite mera sol idag. Snyft.

Ridningen i går gick helt okej.

Chantal var ganska pigg och lite spänd men slappnade av mot slutet. Fick överdriva ställningen lite här och där för att få igenom det, men hon har ju stått 4 veckor nu så det är inte så konstigt.
Red bara 20 minuters skritt.
Hennes ben kändes fint både före, under och efter ridningen.
Men det gjorde det förra gången jag satte igång henne och sedan började det spöka när vi red lite hårdare. Så vi får se vad som händer.

Nikita var väldigt störd av alla flugor,knott och bromsar, jag också.
Men hon gick ändå bra för att vara första gången helt själv på banan medan de andra stod kvar i hagen.
Red mest skritt men tog några travsteg, ingen form att tala om men det kommer, Har bara ridit henne 5-6 gången förut och det var i vintras när det var så mycket snö.
Hoppas Lasse går med på att jag kan träna henne men att han betalar, han var inne på det förut så borde gå. Håller tummarna. Det skulle vara lärorikt för mig och vi skulle få enklare att hitta någon som vill rida henne. Övade lite med bakbenen och det börjar gå riktigt bra. Nästa gång hovis kommer ska han kunna verka henne bak har jag bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar