2011-07-21

Halsband och bjällra

I helgen ska jag och C upp till min faster Siv´s landställe.
Malingo ska få leka med sin kompis Fredag, men det är mest Malingo som leker.
Hon försöker jaga honom runt vardagsrumsbordet men han kollar mest på henne med en undrande blick. Fredag är typ 12 år eller nått i den stilen så det är inte jättekonstigt att han inte leker så mycket.

Idag har jag inhandlat ett halsband med reflex, namnbricka och en liten bjällra till Malingo. Vill inte att hon ska äta massa äckliga djur så blev en lila bjällra, halsbandet är orange :)
Ska ringa Mälarhöjdens veterinärpraktik i morgon och boka en tid så jag kan fixa hennes tatuering ordentligt. Vet inte om jag skrev det förut men bokstaven som ska vara med sifferkombon fastnade aldrig på henne så hon är inte registrerad.
Och ska hon vara ute måste folk kunna kolla upp på internet vart hon bor iaf hon tappat sitt halsband. Ända anledningen till att jag fick reda på att min förra katt Izak blivit påkörd var för att någon snäll tant stannade sin bil kollade i hans öra och sedan kollat upp adress och telefonnummer på internet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar