2013-06-09

Olyckafågel

Jag vet inte hur hon lyckas, eller jo det vet jag. Hon är för kaxig. 
Men i alla fall Nikita har fått ett sår (tror det är från en spark) på baksidan av höger fram.
Hon var inte halt eller varm men ganska svullen. Jag prövade att springa några steg med henne och det såg också bra ut. 
Jag kan ju däremot inte springa så bra så därför blev det bara några steg. 
Jag tvättade av det men det hade redan blivit en fin skorpa på, så det lär ha hänt under gårdagen. 
Här kommer lite bilder (det är för att Molly ska kunna se hur det ser ut och ha något att jämföra med imorgon.) 

Vad tror ni efter att ha sett bilderna. Är svullnaden från såret (typ blåmärke) eller kan någon sena vara skadad? Och om det kan det, varför är hon inte halt?

2 kommentarer:

  1. Du och din häst har mycket otur just nu....men det vänder säkert..kram mamma

    SvaraRadera
  2. Ser de ut så imorgon skulle jag beställa Ultraljud på senan, Är de en lättare senskada behöver de inte visa hälta men de kan bli en riktig senskada om man anstränger de.
    Med take på att senan buktar ut, Och att hon inte bara är vätskefylld o gallig.
    Min ponny gick igenom vet.besitking m böjprov osv UA med en senkänning (hade en liten bula som vi UL och då visade sig att var de).
    Efter som att din skada sitter just på senan, Är de bra att va försiktig då de tar väldigt lång tid vid "riktig" senskada.
    Går ju känna på senorna själv om man vill testa lite själv men svårt att förklara i text hur man gör.

    SvaraRadera