2013-05-10

Kolik

Igår hade Nikita kolik. 
Torsten (en av hästarna i stallet) hade jagat runt henne i hagen och hon hade bara försökt lägga sig ner. 

Alex och Tina märkte att något var fel så dom gick med henne och då bajsa hon lite. Men sedan blev hon sämre igen så vi ringde veterinären. 
Hon fick medecin och veterinären tog ut det som låg i tarmen. 
Hon fick även en slang ner till magen med vatten och periferinolja. När hon förde ner slangen brast ett blodkärl i näsan så Nikita blödde en del. 
Hon fnös och jag vart alldeles rödprickig. 
När jag åkte från stallet mådde hon bra och när Tina fodrade kvällen mådde hon åxå bra. 
Jag sitter på bussen på väg ut. Mår lite illa då jag är orolig över vad jag kommer möta. Men jag håller tummarna att hon är frisk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar