2013-01-01

Tömkorning och taksnöskottning

När jag kom ut till stallet var Tina åxå ute.
Vi fick däremot börja med att skotta taket till foderrummet då det hade börjat läcka in.
Taket var lite svajigt i mitten men det höll som tur var och nu är all snö borta därifrån. :)
Efter det blev det 30 minuters tömkörning på volten som tyvärr hade blivit lite isig så vi fick nöja oss med skritt.
Jobbade med att ha henne ställd inåt och att hon skulle gå kvar så när jag gjorde halt. Jag tycker hon skötte sig väldigt bra och jag är nöjd med passet.

Sedan fortsätter hon att överraska när det gäller bentvättningen. Nu kan jag stoppa ner svampen i vatten och låta den dra åt sig för att sedan pressa ut allt vatten på hennes ben. :)
Förut har jag varit tvungen att trycka bort det mesta av vattnet innan och sedan gnugga på henne. Vilket ni kan förstå har tagit sin lilla tid och det blir inte ens ordentligt rent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar