2012-12-13

Dags för stället

Sitter på tåget på väg ut till stallet. Hade tänkt sova en blund men det går inte för det är en unge som skriker på tåget. Eller skriker gör den inte heller utan gnäller och det är fan det värsta jag vet. (Skrik och gnäll) Det skär i mina öron varje gång jag hör det.
Jag förstår helt ärligt inte hur ni föräldrar orkar med att ha det så varje dag.
Jag skulle nog kväva mitt barn bara för att få tyst på ungen. Tror det är tur att jag inte har några barn eller några planer på barn för de skulle nog inte ha det så roligt.

Men för att berätta om något roligare red jag och Tina ut igår. Vi red ca 60 minuter och det blev mest skritt men även lite trav. Trollet skritta mycket fortare än Nikita så Tina fick göra halt lite då och då medan jag fick jobba med att få Nikita att vakna. Jag ville inte att hon skulle skritta snabbare utan med mera energi och jag lyckades riktigt bra. Hon kändes riktigt härlig igår och vi testade även lite sidvärtsrörelser. Åt höger fungerade det väldigt bra men åt vänster var det lite svårare.
Det är dags att köpa ridhuskort nu och då ska vi börja träna seriöst på sådana saker.
Idag blir det också en uteritt och jag gissar att fokus kommer ligga på samma saker som igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar