2012-11-24

Nikitas vecka

Eftersom jag inte hinner blogga så mycket nu förtiden får ni ett sammandrag om vad vi gjort under veckan.

Onsdag: Idag red jag ca 30 minuter på ridbanan. Skrittade lite volter och testade göra halt några gånger. Hon lyssnade inte så bra på halten men det blev stopp i alla fall. Hon var väldigt stel i höger varv och jag lyckades inte fixa det utan hon var ganska stel när vi slutade också. Skulle trava lite men hon var alldeles för pigg så vi tog några varv i galopp istället. Styrningen kanske inte var den bästa men hon hade bra framåtbjudning och det har hon inte haft förut när vi ridit på ridbanan/ridhuset. I höger varv lyckades vi galoppera 2 varv på voltspåret och det har vi aldrig gjort förut så det ser jag som passets höjdpunkt. Hon ville gärna bryta ut på den öppna delen precis innan svängen men när jag la till skänkeln så tog hon den och vände faktiskt utan att bli sur. :)

Torsdag: Idag hade vi stallmöte så det blev pyssel och en promenad på 25 minuter.

Fredag: Började med pyssel och en helkroppsmassage och efter det longera jag i ca: 20 minuter. Mest skritt men även några varv i trav. Hon svarade lite sent när jag bad om trav första gången, la då till spöet och efter det lyssnade hon bra.

Lördag: Idag var det ljust när jag var ute så passade på att rida ut. Red ca 35 minuter på vägen. Hittar ingenstans än så det blev fram och tillbaka på vägen utanför stallet. Vi tog lite trav och en galopp i både höger och vänster"varv". Vänstergaloppen fatta hon direkt men högergaloppen var lite svårare. Först fatta hon vänster så då fick jag bryta av och göra om och då fatta hon höger direkt. Och det var inte en antydan till någon bock! Kom även lite bilar eftersom det är en väg men hon var helt lugn och avslappnad ändå. Jag är verkligen stolt över hur hon utvecklats, hon har verkligen mognat. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar