2012-10-22

Nikitas vecka

Har inte hunnit skriva något om vad jag och Nikita hittade på förra veckan så det tänkte jag göra nu.

Tisdag: Idag var sista dagen på kursen så det blev bara en ordentlig genomgång med borstarna.

Onsdag: Idag följde Tina med till stallet och så tömkörde vi henne. Det gick väl sådär kan man säga. Hon ville bara gå fram så länge någon av oss gick framför henne. Hon är ju van att jag alltid går någon meter före henne så det kanske var därför. Vi gick på fyrkantsspåret, testade lite olika vägar samt att stanna. Tror vi höll på ca: 30 minuter. Jag är inte så bra på tömkörning så visste inte riktigt hur vi skulle få henne att gå framåt utan att någon var före henne. Men har önskat mig en bok och en film om tömkörning i födelsedagspresent så jag kan lära mig det ordentligt.

Lördag:  Idag var Tina också med så vi testade tömköra henne igen. Denna gång tog vi långa slingan och det tog lite mer än 1 timme. Hon var mycket mera framåt och båda vi kunde gå bakom utan att hon stannade. Halterna funkade bra och medan vi gick bytte vi sida lite då och då. I början vart det lite vingligt men när jag började fokusera på vart vi skulle gå och planerade vägen så gick det mycket bättre.
Jag använde rösten mycket så hon ska lära sig vad de olika sakerna betyder. Det känns som en bra sak inför longering. Eftersom vi inte hade någon ridvolt hos Lasse utan åkrar har jag inte longerat så mycket för det oftast varit för halt. När hon får skorna bak och vi har tömkört lite mer ska jag börja longera lite. Måste bara se vad kiropraktorn säger. Hon ska komma ut i början av november.
Men det blir nog i mitten av november eftersom vi nog flyttar innan 1:a november. Måste bara hitta någon som kan köra mig och henne. :)

Söndag: Hade ont i huvudet och var trött så orkade inte göra något ansträngande så blev bara en ordentligt borstning.
Bilden tagen av: Ann Orrsten 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar