2012-10-09

2 stall- Inget för mig

Det första stallet vi var och kollade på igår var riktigt mysigt. Ett litet stall med plats för ca 10 hästar. Mycket hagar, mycket ridvägar, en liten ridbana och det verkade vara väldigt lugnt och skönt. Där hade jag gärna stått men det skulle bli för bökigt att ta sig dit kommunalt. Bussen går ca 1 gång/timmen på vardagar men vägen är ganska slingrig så kan tänka mig att det kommer bli problem i vinter. Det andra stallet låg 20 minuters gångväg från Tungelsta station och det är inte så farligt. Men det var större, och kändes ganska kallt, (nu var inte stallet fullt men ändå) hästarna gick in ganska tidigt om dagarna (på vintern är det inge konstigt att ta in tidigt men att göra det även på våren/sommaren känns lite tråkigt). Däremot är det samma ridvägar som jag har nu, tillgång till Ekebys ridhus och dom hade ridbana på gården. Men jag tror att jag kommer tacka nej till båda. Hade det funnits bättre sl-förbindelser så hade jag tackat ja till det första för jag vill stå i ett litet mysigt stall. Jag behöver ju inte ta första bästa då det är ganska lång tid kvar tills vi måste flytta men skulle ändå vara väldigt skönt att ha det klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar