2012-09-22

Låååång dag

Dagen har gått bra men har varit väldigt lång. 
Skulle kunna gå och lägga mig nu men det känns ju inte så roligt. 

Dagens Nikita:
Gick en promenad som tog en timme, endast skritt. Vi jobbade på som vanligt med att hon ska stanna när jag stannar och sådana saker. Hon sköter sig riktigt bra måste jag säga. Tina, Spansk och lilla Hobbe var också med på promenaden. Efter vår promenad var det dags att ta in hästarna. Vi passade på att öva lite med Nikitas bakhovar och då kom Hasse (ena ägaren av stallet) och hjälpte till. Han är hovslagare och fick upp hennes bakben utan problem så jag frågade om han kunde verka henne lite snabbt och det fixade han. Så nu är hon verkad både bak och fram. :) Han berättade däremot att hon har en lätt variant av patellaupphakning (egentligen inte en upphakning utan mer att den rörliga delen går lite fel i sitt spår,  men vet inte vad jag ska kalla det eller om jag ens uppfattade det rätt) så hon ska få skor bak för att göra belastningen bättre och så ska jag ta ut en kiropraktor. Jag kan inte så mycket om detta så tänkte ägna kvällen åt att läsa på lite. 

Imorgon är det upp klockan 6 igen för att göra om den superlånga dagen i stallet. 
Idag var det ändå helt okej eftersom jag hade sällskap. Hade det inte regnat hade ju dagen varit riktigt bra. Tyvärr är jag en sådan person som blir helt off när det regnar så jag har verkligen inte varit på topp motivationsmässigt idag.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar