2012-09-10

Flytten

Har ingen motivation att skriva massa nu så bjuder på lite bilder från flyttdagen istället. 
De hade precis nosat på varandra. På söndagen släppte vi ihop Nikita med denna häst och det gick väldigt bra. 
Här hälsar hon på sin andra granne som tydligen var en riktig tjejtjusare. 

Ann fick en liten ridtur på denna sötnos

Nikita var mycket lugnare än vad jag hade förväntat mig vilket var skönt. Hon var lite nervös när hon skulle in i boxen på eftermiddagen för att det började regna och blåsa men när hon väl var inne verkade hon finna sig tillrätta snabbt. 
Jag är lite nervös och orolig mest hela tiden just nu, nojjig att det ska hända henne något eftersom det är ett nytt ställe. Kommer nog ta lite tid innan jag kan slappna av helt (är lite av en hönsmamma när det gäller djuren)

På söndagen var jag och Tina ute. Vi började med att borsta henne och sedan gick vi lite på volten. Jobbade på halterna och jag tycker hon skötte sig väldigt bra. Tanken var att vi skulle ta en liten promenad också men eftersom vi släppte ihop henne med sin nya kompis tänkte jag att det var bäst att låta de vara ifred och bekanta sig under dagen. Bilderna från denna dagen ligger fortfarande i kameran så visar er en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar