2012-09-16

Dagens stall

Idag följde Ann med mig ut till stallet och så gick vi en promenad.
Nanna och Sircus (hoppas jag stavade rätt nu) var också med på promenaden.

Vi gick bort till Ekeby för att titta in i ridhuset. Både Sircus och Nikita hade slöväxel i så att gå ca: en kilometer tog kanske 20 minuter. I ridhuset var hon lite nojjig först (deras ridhus är ett gammalt växthus) och tittade sig omkring. Sedan sprang vi runt lite och jag testade att göra halt direkt från trav och 3/4 gånger stanna hon bakom mig och en gång sprang hon lite för långt. Vi testade även att backa och det funkade bra.
Hon ser lite stel/spänd ut i baken så ska börja använda BOT-täcket på henne när vi är ute och promenerar.
Efter titten i ridhuset tog vi ett varv på galoppbanan men i skritt och efter det gick vi hemåt. På hemvägen var tempot lite högre (fortfarande skritt men inte i snigelfart) vilket både jag, Ann och Nanna tyckte var skönt.
Totalt var vi ute i 1 timme och 20 minuter. Efter turen borsta jag av henne samt övade på att lyfta bakfötterna. Det är verkligen synd att jag inte kan verka henne själv för jag hade inga problem att lyfta eller hålla upp. Hon drog åt sig benet en gång med då var det bara lyfta upp det igen och då höll hon det uppe tills jag släppte.
Jag hoppas att den underbara Spansk ska vilja följa med mig nästa helg och fila lite på bakfötterna så man slipper skämmas när vi träffar på andra hästar. :)
Sircus och Nikita förra helgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar