2012-09-12

Dagens stall

Idag var jag ute i stallet till halv nio.
När jag borstade henne var jag noga med att hon skulle stå still på samma ställe och det funkade ganska bra. Hon försökte flytta sig fram något steg men då backade jag bara tillbaka henne och så stod hon still ett tag innan hon försökte igen varpå jag ställde tillbaka henne.
Sedan tog vi en timmes promenad där vi övade på halt, stå still och ryggningar. Hon skötte sig jättebra och gjorde som jag bad om hela tiden. Vi testade även att ta några travsteg och sen direkt ner till en halt och det funkade super. Jag är jättenöjd med promenaden och hoppas morgondagens promenad blir lika bra.
Efter var det dags för hovslagaren, det gick inte jättebra.
Vi lyckades verka fram men inte bak så måste öva mycket med dem.

När hon är lugn lyssnar hon väldigt bra men när hon blir stressad kopplar hon bort mig en del så det måste vi öva på. Jag ska banka på hovarna och lyfta extra länge varje dag så kommer hon att lära sig att det inte är något farligt. Men vi börjar med att hon ska stå still i boxen när jag håller på med henne.
Som ni ser finns det en del att öva på men jag känner mig bara motiverad av det. Jag tror att vi kommer köra på mycket markarbete en tid framöver och så börjar jag med ridningen igen när det fungerar super från marken. Jag behöver dessutom röra på mig så det är win win. :)
Vi har samma hårfärg...
I söndags när vi gick en sväng på volten. 
Också från i söndags när vi släppte ihop Nikita och Chino. 

Efter hovslagaren varit ute kom pappa förbi stallet och hämta mig.
Vi åkte ner till hagen så jag skulle kunna hälsa på Chantal.
Jag hade ju planerat en fotografering med henne men hennes ryktlåda stod inte kvar i förrådet så kunde inte borsta henne. Hon hade rullat sig och var lite lerig. Tråkigt. Jag hade även glömt ladda batteriet till kameran så den dog ganska fort. Men pappa hade med sig sin kamera och tog kort med den så några bilder blev det allt och en stor dos med gos. :) Ska få dem när vi träffas nästa gång. Jag hoppas verkligen han fick några bra för jag hade bara 7 bilder på kameran. :( Men jag kommer ju hälsa på henne så får ha laddat batteri då. :)

Tack igen pappa för att du följde med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar