2012-09-11

Dagen stall

Idag mötte Tina mig ute i stallet och så gick vi en promenad på en timme. Hon var lite stissig och slängde sig runt några gånger men för det mesta skötte hon sig bra.
Jag övade på att göra halt och sedan skulle hon stå still tills jag började gå igen. Halten funkade skitbra och hon stannar så fort jag stannar men att stå still är lite svårare, ibland står hon men ibland försöker hon gå iväg.
Jag ska verkligen jobba med ledarskapsövningar nu när vi är på nya stället.
Hon litar på mig när vi ska gå förbi läskiga saker (från marken men inte när jag sitter på ryggen) men hon tycker ändå att hon kan göra lite som hon vill. Vilket hon också har fått ibland då jag inte orkat.
Men nu är det ändring på det, konsekvent är mitt nya ledord.
Imorgon kommer hovis så jag tänkte ta en promenad med henne innan så hon har fått göra av med lite energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar