2012-08-17

Onsdagens stall

Chantal: Bara borstning och en massa mys. Benen kändes bra. Jag kan inte hjälpa att få dåligt samvete varje gång. Känns som om hon blir sur på mig för att jag håller på med Nikita. Kan hästar bli sura av den anledningen? Eller är det bara jag som tänker för mycket? Jag är rädd att hon ska känna sig bortvald. Men det är hon inte. Hon kommer alltid vara nummer ett! Men våran tid tillsammans är tyvärr snart slut och jag försöker tänka på allt hon gett mig och hur kul vi har haft tillsammans. Försöker även påminna mig om att hon kommer få det bra och att hon redan har en liten tjej som längtar efter henne så hon kommer inte bli stående utan att någon pysslar med henne. Jag vet att saknaden kommer vara enorm men än har jag inte släppt in den. Det är lättare att inte tänka så mycket på det.. I alla fall inte än... Älskade häst. <3 p="p">

Nikita: Red ca 30 minuter på banan. Valde att rida med hackamoret för hon var fortfarande lite svullen kring såret under hakan.(nosgrimman på tränset skulle hamnat över såret) Vi jobbade mest på volten och hon kändes fin men något slö.nTestade lite trav också (totalt under hela passet kanske det vart 10 minuter) och hon kändes härlig. I traven försökte hon bryta sig ut  ur volten några gånger men då slöt jag om med benen och koncentrerade mig på vägen vi skulle rida och då gick det jättebra. Testade några varv efter vi skrittat lite och det funkade fortfarande. Riktigt nöjd med vårat första "riktiga" pass sedan semestern. Och ja, jag har träningsvärk! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar