2012-08-24

Dagens stall och en skvätt Malingo

Idag var tanken att vi skulle fota fina bilder på Chantal. Tänkte gå bort till stranden men det tog längre tid än väntat hos Golle och Brolle. Mockade, fodrade och gav vatten. Brolle fick gå ut i hagen men Golle var väldigt halt så han fick vara kvar inte. Gav han lite extra hö i krubban som han kunde mumsa på.
Nere på betet var alla leriga förutom Chantal. Hon följde efter oss hela tiden och ville inte vara med de andra. Hon kändes lite nere.. Hon har även börjat fälla så nu närmar sig hösten.
Känns skönt att åka till värmen i morgon (hoppas verkligen det kommer vara varmt!) av fler än en anledning men det känns även som det är fel tidpunkt. Men jag kan inte göra så mycket här hemma just nu i alla fall.
Malingo kommer bo hos Reinert (Christians pappa) under tiden vi är borta. Han kom och hämtade henne och oss tidigare idag och hon verkade tycka det var roligt att komma till ett nytt ställe. Han bor ju mycket större än vi så det är mycket att utforska. Hon kommer inte få vara utomhus så det lär hon vilja vara när hon kommer hem.
Vi får se hur ofta jag tittar in. Ifall jag inte gör det alls hoppas jag att ni har två härliga veckor. Ska fota mycket så kommer ha en hel del jobb när jag kommer hem. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar