2012-07-19

Mitt hjärta och jag

Eftersom Chantal flyttar snart så har jag med mig kameran så ofta jag kan för att ta massa bilder. Har ju redan flera hundra bilder på henne men vill ändå ha nya. Jag kommer sakna henne så mycket även om jag fortfarande inte tagit in att hon kommer flytta. Visst kan jag åka och hälsa på men hon kommer ändå vara borta från mig. Jag önskar att jag hade hur mycket pengar som helst och kunde ta hand om både henne och Nikita. Men tyvärr har jag inte det och har inte råd att ha henne stående. Däremot hoppas jag verkligen att det finns någon liten flicka eller pojke på det nya stället som blir kär i henne. Hon är en underbar häst och när jag "red" henne senast (9/7) så kändes hon riktigt fräch så en lätt person skulle säkert kunna skritta henne lite. Kanske även trava några steg ibland bara man är försiktig och uppmärksam på ifall hon känns oren. Jag är verkligen tacksam för åren vi fått tillsammans och allt du lärt mig. <3
Hon kan vara ganska sur mot hagkompisarna men mot oss människor är hon hur snäll som helst
Jag litar fullt på henne därför vågar jag göra detta

Testade även att rida baklänges och det fungerade.
Hade jag gjort detta på Nikita hade jag nog legat i backen ganska snabbt. 
Vi var tvungna att testa lite mor och dotter-"kadrilj"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar