2012-07-31

Dagens stall och lite mera katt

Det blev en längre utevistelse än väntat. nämligen 40 minuter. Malingo gick mest och käkade gräs och Tusse var någonstans i buskarna. Den lilla katten vågade sig nära Malingo när hon var vid sandlådan, men min misse hälsa henne (ser ut som en hona) med ett fräs så hon sprang iväg. När vi gått in så kom Tusse fram igen och jag tror han jagade upp den lilla i ett träd. Den sitter och jamar nu jag hoppas den som äger den kommer ut snart. Jag har sett en tjej i huset ta in den så jag tror den har en ägare men man vet ju aldrig. Den har inget halsband men vet inte om den har tatuering eftersom jag inte kommit tillräckligt nära.
Jag gillar inte när katter springer runt utan halsband för då vet man inte ifall de har en ägare eller inte.

Nå dagens stall var det ju...

Nikita: Red ca: 25 minuter på banan. Barbacka i skritt. Vi övade på halt från skritt och det tog några steg att stanna henne i början men efter ett tag så stanna hon direkt. Då gick vi över till åttvolter men jag gjorde halt innan varje ny volt och det gick bra.

Jag försökte verkligen tänka på sitsen men det känns som så fort jag får till ett fel så ploppar ett nytt upp. Jag hinner inte tänka på allt samtidigt. Benen tror jag däremot att jag har fått ordning på, axlarna blir bättre så fort blicken blir bättre och handen blir stadigare ju bättre jag sitter. Däremot tappar jag lätt blicken och då faller allt det andra.
Nästa pass ska jag fokusera på att få upp blicken och se om något annat kommer med på köpet.

Jag sprejade henne med flugsprayen utan att hon flög i luften nu studsade hon bara lite.

Chantal: Borstade på henne medan hon fick sin lusern, inte för att hon behöver det utan för att jag har dåligt samvete. Tiden räcker inte till, helst skulle jag vilja gå en promenad med henne när jag är ute men då är jag inte hemma förens typ 22-tiden eftersom tågen inte går så ofta då. Det blir mest borsta och gosa men lite kul har vi i alla fall haft under sommaren. Jag hoppas kunna bada med henne innan hon ska åka. Måste bara hitta någon passade kväll som vi kan smyga ner till Nickstabadet. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar